Jak zarabiać na dropshippingu?

Nikogo nie dziwi rozkwit firm online, które skutecznie konkurują z tradycyjnymi przedsiębiorstwami. Prowadzenie takiej firmy wydaje się trudne, zwłaszcza, jeśli bierzemy pod uwagę branżę handlową. Sklep internetowy wielu osobom kojarzy się z posiadaniem wielkiego magazynu i wysyłaniem tysięcy paczek. Działalność handlowa na zasadach dropshippingu udowadnia, że nie taki diabeł straszny i każdy bez większego problemu mógłby zająć się prowadzeniem w ten sposób własnego biznesu.

Czym jest dropshipping?

Dropshipping to model logistyczny, którego sednem jest zastąpienie tradycyjnego magazynowania towarów pośredniczeniem w transakcjach pomiędzy klientem a hurtownią. Właściciel sklepu internetowego w zajmuje się zatem zbieraniem zamówień od klientów i przekazywaniem ich do dostawcy, czyli hurtowni, która zajmuje się pakowaniem i wysyłką towarów. Sama obsługa zamówień to nie jedyne z zadań sprzedawcy. Należą do nich również:

• Odpowiedni dobór branży po zapoznaniu się z potrzebami potencjalnych klientów. Wiadomo, warto poznać rynek, aby dowiedzcie się, czy nasz towar się sprzeda.

• Założenie sklepu internetowego.

• Przemyślany wybór hurtowni.

Na co zwrócić uwagę zakładając sklep internetowy?

E-sklep założysz, korzystając z dostępnych kreatorów online. W dropshippingu liczy się jednak nie tylko założenie sklepu, ale i jego właściwe pozycjonowanie. Aby sklep miał szansę się wybić na tle konkurencji, musi być widoczny dla wyszukiwarek. Tu warto zwrócić uwagę na przewagę oryginalnych zdjęć i opisów produktów nad tymi przesyłanymi przez hurtownie. Warto również zainwestować w połączonego z e-sklepem bloga oraz kanały social media. Pamiętaj, dla klienta liczy się szczegółowość informacji o produkcie, zatem w opisie uwzględnij skład, miejsce produkcji, przeznaczenie, instrukcję, polecane dodatki itp. Zwróć uwagę, aby twój sklep internetowy był nie tylko estetyczny, ale i intuicyjny w obsłudze. Powinien również być dostosowany do interfejsu urządzeń mobilnych, z których kupujący korzystają coraz częściej.

Hurtownie w dropshippingu – jak wybrać właściwą?

Warto zawrzeć współpracę z firmą oferującą szeroką gamę produktów z możliwie dużym wyborem ich wariantów, typu model, kolor, rozmiar. To gwarantuje, że klient nie opuści twojej strony, twierdząc, że nie znalazł tego, czego szukał. Ważne, aby twój dostawca cieszył się dobrą opinią wśród klientów, posiadał ich bogatą bazę i spore doświadczenie na rynku. Przy wyborze dostawcy, kieruj się wielkością i jakością asortymentu, stosunkiem jakości produktów do ich ceny. Zwróć uwagę na oferowany przez hurtownię czas i sposób dostawy towarów, które nie zniechęcą twoich klientów. Pytaj o możliwość otrzymania kredytu kupieckiego oraz sposób składania zamówień.

Zalety i wady dropshippingu.

Największym plusem tego rodzaju działalności jest jej niedrogie wdrożenie i brak konieczności posiadania powierzchni magazynowej i zajmowania się dystrybucją produktów. Często pojawiające się w hurtowniach promocje dają też możliwość większych zarobków przez wzrost marży na towary oferowane w sklepie.

Do minusów zaliczyć można trudności z wybiciem się spośród dużej konkurencji. Wadę stanowić może też to, że jako sprzedawca nie masz wpływu na sposób pakowania i czas wysyłki zakupów do klientów, a na dodatek będziesz musiał uporać się ze zwrotami towarów, jeśli kwestia ta nie została uregulowana z hurtownikiem.

Warto pamiętać, że w tym biznesie sam jesteś sobie szefem. A to znaczy, że zawsze możesz podziękować niesolidnemu dostawcy. Dropshipping to model dla osób ceniących niezależność i najwyraźniej jest to biznes opłacalny.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *